maandag 24 december 2007

Pleistertje

Ik kook, zei ze zelfverzekerd, een biefstukje met gebakken aardappelen.
Verse ?, vroeg ik. Direct bleek, dat niet iedereen waardering heeft voor mijn humor.
Met sla, voegt ze bits toe aan het menu.

Even later staat ze in de keuken achter het fornuis. Ik zit veilig in de kamer de indruk te wekken druk bezig te zijn.
Dan hoor ik een paar grote vloeken uit de keuken komen. Die gaan over in zachtere geluiden, die mij ook niet als vriendelijke en zalvende woorden in de oren klinken. Daarna is het weer rustig.
'k Heb geen idee wat er in de keuken speelt.
De afgelopen dagen is op vele manieren mijn aandacht gevraagd maar nog nooit via een krachtterm. Ik voel me dus ook nu niet geroepen en nip onschuldig voort aan mijn glas.
Na een kwartiertje wil ik mijn glaasje in de keuken bijvullen. Daar staat zij met een schaar en een pleister te martelen.
Eén aardappeltje bleek niet tegen de hete bakolie te kunnen en spatte in de pan uiteen.
Met wat hete vetspetters op haar hand.
Ze heeft nu nog één goede hand. Daar kan ze in elk geval vandaag nog zelf mee eten.
Gelukkig hebben we in de familie een top-ervaringsdeskundige. Morgen maar even bellen.

Geen opmerkingen: