dinsdag 11 december 2007

Boerka

Had vandaag even tijd voor mezelf. Kwam goed uit want mijn kledingkast behoefde dringend specifieke aanvulling.
Colbertjes, pantalons, truien, overhemden, stropdassen; ik heb het in grote hoeveelheden en in de meest moderne tinten en alles met een hippe snit.
Het enige waar ik een ernstig tekort heb, zijn onderbroeken. Niet zo maar onderbroeken maar iets passends voor mijn leeftijd en dat toch jong oogt ook al ziet niemand dat dan mijn eigen vrouw.
Maar hoe en vooral waar koop je in hemelsnaam onderbroeken. De laatste keer was ik 28 en student; voor die tijd had ik daar een moeder voor en na die tijd een echtgenoot.

Ik begon in de Zeeman maar al gauw sta je tussen vele turkse en marokkaanse vrouwen die allemaal graaien in bakken waar jij als man niks in te graaien hebt. Damesondergoed zat maar voor de heren...
In de Wibra was het niet veel beter; ook hier moet je waarschijnlijk gewoon even goed zoeken maar elke zenuwvezel in je lichaam zegt je, dat je hier, op deze afdeling, niet thuis hoort. Ik, op mijn leeftijd, tussen al die jonge vrouwen.
Tenslotte naar de Hema maar ook daar kon ik niks vinden althans niet snel en ongezien.
Bij de AH durf ik aan een (altijd jongere) winkelende huisvrouw nog weleens te vragen of deze zeep geschikt is voor de witte was. Gisteren vroeg ik nog gewoon waar de kaasvlinders stonden.
Maar een goed gesprek over onderbroeken zie ik toch niet zo zitten.

Misschien kan ik van iemand een boerka lenen.

Geen opmerkingen: