donderdag 15 november 2007

De Oudedag van Oudeman

Het leek mijn lijfarts beter als ik niet meer zou roken. Ze had dat eerder al eens gezegd maar ik wilde persé wachten tot 6 juli. Gewoon een mooie datum. Sindsdien heb ik geen sigaret meer aangeraakt; geen enkel stiekum trekje meer gerookt. Er liggen nog 3 pakjes Cabalero in mijn laatje. Ik vind ze stinken.

Het leek haar ook beter als ik fors minder zou drinken. Vanaf 6 oktober (3 maanden rookvrij) ben ik daarmee bezig. Een volwassen man blijkt per dag maar 3 glazen wijn te mogen. Vrouwen hoogstens 2. Heb ik altijd gedacht dat je een restantje in een fles wijn niet kan bewaren.
Elke dag noteer ik braaf en eerlijk wat ik ingenomen heb en de bedoeling is dat er een grafieklijn ontstaat die op de 3 (maar eronder mag ook) komt. De afbouw is tot 6 januari (3 maanden) en daarna levenslange handhaving. Net als het roken.

Ze had het ook nog over mijn gewicht. Overwicht of overgewicht; zoiets. Ik ben de laatste tijd inderdaad wat aangekomen; een goed leven en een lieve vrouw. Maar ja, 15 kilo te zwaar. Het is niet urgent, zegt ze, en ik mag tot 6 januari wachten. Maar ontlopen doe ik het niet; mijn stukje boterkoek, mijn bonbonsje en mijn stukjes worst en kaas; ik raak het allemaal kwijt.

Geniet maar van je oude dag, zeiden ze, je hebt het verdiend.
De sadisten.

't Is dat ik een kleinzoon heb.....

1 opmerking:

Martijn Oudeman zei

Die blogspot is er dus inderdaad.
Ik ben de eerste reactie zo te zien. Ik wacht de foto's af....