zondag 25 november 2007

Dag Annie

Ik kreeg een uitnodiging van drs. J. Schuilenberg, gemeente-secretaris van mijn stadje Utrecht. Mede namens drs H.H. Janssen, loco-burgemeester van zijn vak. Of ik a.u.b ook wil komen.
Annie neemt afscheid. Annie, van wie je dat tassie moest vasthouden. Onze burgermeester.
Op maandag 17 december om 19.30 in het tijdelijke Muziekcentrum Vredenburg, J.C. Verthorenpad 100, Leidsche Rijn te Utrecht.
Het is een surprise-party; het moet voor Annie een verrassing blijven dus ik mag er met niemand over praten.
Ik ga graag op die uitnodiging in. Ik zie het al voor me; met mijn ereteken van de stad Utrecht opgespeld en met soepele heupen lopend over de bekende wandelgangen.
Hier en daar een pilsje en een adviesje weggevend aan iedereen die het, ondanks de menigte om mij heen, uiteindelijk toch gelukt is om in mijn nabijheid te komen.

Maar ik stuur de kaart retour. Vandaag nog. Naar het "Kabinet en Externe Betrekkingen". Ik ga niet. Ik laat mijn vrouw, die het toch al zo op haar heupen heeft, niet alleen achter.

Cum Laude moet lukken. Ja toch, niet dan ?

Geen opmerkingen: