woensdag 12 augustus 2009

Annemarie 4

Nou we zijn helemaal down under geweest. Na een vermoeiende reis met the Ghan zijn we vanuit Alice Springs, inderdaad kun je hier en daar wel eens wat wijn kopen, de woestijn (steenachtig) ingetrokken. Na 450 km (eindeloos) eindelijk de Ayers Rock inzicht.
Snel ons kamp betrokken, weer een duiventil, en toen naar de Sunset . Wat dacht je dat is een toeristische attractie, allemaal bussen op een parkeerplaats en aan een soort picknicktafel stonden al die groepen aan de champagne. Ook onze reisleider had daar voor gezorgd inclusief lekkere hapjes . Het was heel mooi het zonlicht nog net op die enorme rotspartij.
De volgende ochtend hetzelfde feestje: sunrise, geen champagne, ook geen koffie.
Toen een wandeling gemaakt om de Rock, schitterend. later ook een bezoek aan een andere rotsformatie en een natuurpark . In de avond nog naar een sterrenwacht geweest met een busje, was erg leuk . Sterren van het zuidelijk halfrond!!!!!
De volgende dag weer met de bus een eindeloze rit naar Coober Pedy. Een opaalmijnstad. Een en al industrie. In een grot geslapen, doet 50% van de bevolking daar.
Inmiddels is duidelijk dat we geen telefoonbereik hebben, als we het wel hebben lukt het mij niet om verbinding te maken . Ik denk dat ik een bepaald nummer van Vodafone niet weet.
Overigens onze groepsgenoten raden Telstra aan, daar heb je soms in deze bush bush bereik mee.
ik ben trouwens ook mijn adreslijst kwijt, daar baal ik van want ik wilde een paar mensen een kaart sturen . Dus nu heb ik kaarten en postzegels maar geen adressen. In mijn telefoontje is ook het halve telefoonboek verdwenen.Wat een pech kun je aan de andere kant van de wereld hebben.
Na de industriestad weer een eindeloze rit door de steenwoestijn, een overnachting, eigenlijk in een tent maar wij hebben een kamer gehuurd.
Weer verder met de bus, natuurlijk is er af en toe een opgedroogd zoutmeer, een bron, hippiekunstwerken of een rotspartij . Het is best afwisselend en zeker boeiend.
Toch was ik blij dat er weer bergen en bossen kwamen. Dat was in Flinders Range. Een prachtnatuurgebied. Veel kangoeroes en emoes gespot tijdens een schitterende wandeling waarbij de mimosageur je tegemoet kwam.
hier wel in een koepeltentje overnacht. Bij het vertrek van de camping kwam moeder kangoeroe even op de camping kijken.
Nu zijn we na een prachtige dagtocht door lieflijk landschap met bloeiende bomen ( o.a. mimosa en prunus) aangekomen in Adelaid. Leuk hotel, het kamperen is nu klaar. Oja, ook nog een lekkere wijnproeverij gehad onderweg!!

Ons doel hier in Adelaid:
- weblog bijwerken (Leuke reacties hoor, hartstikke bedankt!!!)
- telefooncontact zien te krijgen (hij doet het niet)
- reis Sydney-Brisbane regelen
- ev fototoestel chip kopen. Mijn camera is iets mee, Gelukkig hebben we die van Henk .

Ik laat het hier weer bij, Liefs van Henk en mij.

2 opmerkingen:

Vera zei

Hoi Annemarie en Henk
Leuk om jullie avontuur te volgen.
Jullie doen en beleven véél !
Krokodilletje kijken, is niet mijn favoriete ding, maar al het andere lijkt mij geweldig.

Nou, geniet en het toetje moet nog komen.
liefs Vera

Hennie zei

Dat verhaal over Ayers Rock had ik al eens gehoord: met z'n allen enzo. Maar toch lijkt'ie me wel mooi!
Greez