donderdag 6 augustus 2009

Annemarie 3

We beleven hier van alles!!! Nu zijn we na een treinreis van 16 uur met vooral nacht en dus niet zoveel slaap aangekomen in Alice Spring.Een toeristisch gebeuren midden in een enorme vlakte ofwel begroeide zandbak.
Gisteren hebben we een fantastische excursie gemaakt smorgens heel vroeg naar de zonsopkomst en toen varen door een rivier/plassen met oneindig veel exotische vogels/eenden en heel bijzondere ooivaars, en krodillen die om je boot zwemmen.
Ook hebben we gezwommen in de bassins van diverse watervallen en onherbergzame gebieden, je rijdt heeeeeel lang op kaaarsrechte wegen door een savanne achtig landschap en dan ben je na enkele uren op prachtige plaatsen. Zo hebben we ook prachtige rotstekeningen van de Aboriginals gezien. Prachtig.
Het kamperen viel ook erg mee: er stonden al een soort hokjes met 2 simpele bedden en een grote tent waar de reisleider het avondeten in klaarmaaakte. Prima.
De groep is leuk, we hebben veel plezier. We kunnen natuurlijk niet overal internetten, dit is de eerste gelegenheid nadat we uit Cairns zijn vertrokken.
We hebben nu een uurtje vrij om bij te komen van de treinreis, het is hier nu 11.00 uur in de ochtend, om 12.00 uur vertrekt de bus weer om 450 km verder op de tweede camping aan te komen.
Tot nu toe was het erg warm, wel uit te houden ook voor Henk. Nu is het hier 25 graden dus lekker, maar nu al gaat het gesprek dat het s'nacht 0 graden is dus extra slaaapzak vragen aan de reisleider. We hebben net kennisgemaakt want we hebben steeds een andere. De vorige was prima, deze weet ik nog niet, hij spreekt australisch engels, dus moeilijk te verstaan voor mij.

Overal zie je trouwens aboriginals rondhangen, sommige dronken enzo, andere hangen wat rond. De kunst die ze maken is prachtig, maar de mensen die ik zie weet ik niet wat ik daar van moet denken.
Ik laat het hier weer bij, want ik ga even wat te eten kopen voor in de bus !!!!
Liefs

Bedankt voor jullie lieve reacties en felicitaties, het was natuurlijk een gekke verjaardag, je kunt hier niet eens een wijntje kopen, wel in een bar enzo dus doen we ook royaal, Annemarie , Groetjes natuurlijk ook van Henk

6 opmerkingen:

Hennie zei

Ja, dat dacht ik wel, lang niet overal internet als je zoveel onderweg bent en campeert.
Maar fijn dat het jullie zo goed gaat! Komen jullie ook nog bij (of zijn geweest) Uluru/Ayers Rock?

Hieke zei

wat fantastisch dat jullie zo genieten, maak je veel foto's? Ben heel benieuwd. Veel plezier en doe voorzichtig met al die krokodillen.

Anoniem zei

Sorry voor de late felicitaties maar alsnog voor beiden van harte.
Geweldig avontuur wat jullie beleven, leuk om het zo te volgen.
lieve groetjes Kees Rhonda

Karin Janssen zei

Leuk om te lezen allemaal! Zijn er geen slijterijen in Alice Springs?? daar moet je toch wijntje kunnen halen. Meeste restaurants zijn BYO (bring your own) dus eerst wijntje halen, dan uit eten.. ze maken daar wel de fles voor je open :-) leuk om jullie verhalen te lezen! voor mij duurt het nog 7 weken :-)

Caroline Oudeman zei

Nou Annemarie, Ik denk toch dat jullie reis spectaculairder is hoor...hahaha, wow! wat een verhalen en belevenissen! Misschien dat ik toch de overtocht maak naar...down under. Geniet van alles!
Liefs Caroline
ps: en nog gefeliciteerd!

Unknown zei

Mooie avonturen beleven jullie!!
Ben zelfs een beetje jaloers....(dit werelddeel hebben we nog niet gehad).
Geniet er maar van!!

Groetjes uit Rotjeknor,
Heleen (&Rogier)

Nog van harte proficiat, beetje laat maar beter...