maandag 31 maart 2008

Oma-dag

Vandaag eindelijk weer eens Oma-dag. Ze kwam om 12.00 uur en gaat pas om 23.00 uur weg.
Lekker gegeten, schone luier, liedjes gezongen.
Gewandeld in een heerlijk zonnetje naar AppieHappie voor een happie voor mijn pappie. Die komt even thuis om te eten, moet vanavond naar Mark Knopfler (van het bandje Dire Straits) en gaat morgen berenvroeg met ome Remco voor een paar dagen naar wintersport. Moeder aan de noeste arbeid. Ieder het zijne. Een jachtig leven.

Dat heeft mijn oma niet; zij is een oase van rust. Zij leert mij met mes en vork eten. Vandaag heb ik de lepel geleerd. Als leermateriaal hadden we een vruchtenmoes.
Ik had steeds de neiging om te lepelen met mijn rechterhand maar die hield ze in de houdgreep.
Soms zat oma er zelf ook even naast; dan hielp ik haar gewoon een linkerhandje.

2 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Bovenstaande is spam; Niet doorlinken.