zaterdag 29 maart 2008

Kapper

Vandaag naar de kapper geweest. Mijn eigen Marokkaanse
kapper is er niet meer. Failliet? Te weinig klanten en te lage prijzen. Er is een moordende concurrentie onder kappers in Lombok.

Mijn tweede kapper, ook Marokkaan, is er vaak niet; volgens zijn zoons zit hij dan in de moskee.

Mijn derde kapper had 4 Marokkaanse mannen in de winkel zitten. Geen idee of ze echt voor mij aan de beurt waren of dat ze gewoon gezellig zaten te kletsen; een fundamentele tweede functie van een kapperszaak en de thee is gratis. Ik nam geen risico.

In de vierde kapperszaak was ik de enige. Hij keek naar een discussie over de Fitna-film maar zijn Nederlands was te beperkt om het een beetje te kunnen volgen.

Ik ben geen moeilijke klant; de trimmer met de 3 over mijn hele hoofd en met de 2 de achterkant en de zijkanten opscheren.
Achmed deed het prima.

Dat is dan Є 8 ,= zei hij. Ik liet het wisselgeld grootmoedig zitten. Wie het breed heeft …

Geen opmerkingen: