donderdag 21 februari 2008

Auw

Regelmatig krijg ik mail uit het buitenland. Meestal uit Nigeria. Of ik even mijn bankrekeningnummer wil doorgeven. Zij willen graag iets van 100 miljoen dollar op mijn rekening storten met het verzoek die ergens cash naar toe te brengen. Meestal mag ik dan de helft houden voor de moeite.
Tegenwoordig win ik wekelijks dat soort bedragen in een loterij. Ik hoef dan alleen maar mijn gegevens naar Londen te zenden en dan komt het geld vanzelf bij mij binnen.

Gisteren kreeg ik weer zo’n aanbod. Deze keer niet per e-mail maar gewoon met de tnt-post. Dan wordt het ineens wel erg realistisch. Gelukkig ging het om een iets bescheidener bedrag. Dat maakt het natuurlijk nog realistischer. Uiteindelijk blijkt het om een bedrag van Є 688,70 te gaan.
Maandelijks.
En levenslang.
AOW heet dat.
Ik heb mijn paspoort er op na gekeken. Het blijkt echt te kloppen.
Mijn opa en oma, mijn vader en moeder, mijn ooms en tantes, mijn oudere zwagers; allemaal waren zij dik aan hun aow toe toen zij 65 werden.
Maar ik niet.
Nog lang niet.

1 opmerking:

Anoniem zei

Henk dat klopt, je bent er echt nog niet aan toe. het lijkt me juist dat je verzoekt om tzt het bedrag over te maken op de bankrekening van je ouwe zwager Freek. groetjes uit Leimuiden.