zondag 8 juni 2008

't Heertje

Judith. Of ik wil helpen met economie.
Tuurlijk. Op de HBS had ik 17 moeilijke vakken maar geen economie. Dus echt moeilijk kan het niet zijn.
Pocketboekje, 346 bldz. Prof. Heertje. Vond ik altijd al een kletsmeijer maar dit overtreft alles; geen touw aan vast te knopen. Ook niet na vele uren geconcentreerd blokken.
Dan komt ze opgetogen binnen; we hebben een ander boek voor economie. Heertje komt te vervallen. Typisch Heertje; heeft hij mij nog net even te grazen kunnen nemen.
Nieuw boek. Totaal andere benadering en onderwerpen; opnieuw
studeren dus. Oligopolie, break-even, vraaglijn, etc.
Toen mijn schoonvader zijn zeilmakerij begon, had ie daar nog nooit van gehoord. 't Is een pracht zaak geworden. Misschien wel daardoor.
Evenwichtsprijs: Qv=-8P+40.000=Qa=12P-20.000
Tsja, mijn dochter wil de beveiliging in en dan moet je dat natuurlijk weten.

1 opmerking:

Anoniem zei

p = 3000
q = 16000
omzet = 48 miljoen

duur dingetje.
en er dan toch 16.000 verkopen.
Vast een dure plasma-tv.
Nu met het EK.
Alles HD.