maandag 29 oktober 2012

Kukelekuu

De kip is dood.

Zij woonde vroeger bij mijn schoonmoeder. Ze zat daar jarenlang te broeden bovenop een schaal. Al haar kleinkinderen mochten bij een bezoekje aan oma Balder graaien in het nest vol lekkers.

In 1995 verhuisde de snoepkip via vererving naar Utrecht. Daar zette zij haar dankbare werk voort. Een andere oma en andere (klein)kinderen.
En topdrukte tijdens St. Maarten.

Onlangs tilden twee grijpgrage kinderhandjes de verleidelijke kip van haar nest. Door het fascinerende aanblijk van alle heerlijkheden vergaten die handjes om de kip vast te houden.

De kip is ruim 40 jaar oud geworden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben er van overtuigd, dat onze dochter een traantje weg zal pinken als zij dit berichtje onder ogen komt. DE KIP (ik denk= de snoep)is een herinnering aan vroeger en misschien hoopte zij in stilte dat over pakweg een jaar of 40,de kip door vererving nog eens in Wageningen zou landen, maar die kans is nu verkeken. Ik zal haar troosten.

Elleny zei

Ach... ik hoorde het al van mam dat De Kip gesneuveld was... Wel jammer, maar het trauma valt wel mee, hoor. Er zaten altijd Lange Jannen in. En lolly's.
Mocht De Kip bij de huidige oma vervangen worden door een andere snoeppot, dan zou ik willen aanraden om de snoep niet te geven bij het weggaan, zoals de vorige eigenaard deed. Dat maakt naar huisgaan veel aantrekkelijker dan blijven. En dat kan toch niet de bedoeling zijn?

El zei

Kijk, er is er nog een in het speelgoedmuseum in Deventer. Al was die van ons mooier...
http://www.speelgoedmuseumdeventer.nl/collectie/zoeken#/detail?id=1811