woensdag 21 mei 2008

Pensioen

Vanmorgen kreeg ik eindelijk bericht van "mijn" PGGM.
Waar ik bang voor was, bleek een harde werkelijkheid. Het pensioen, dat mij maandelijks wordt uitgekeerd, lijkt van geen kant op waar ik volgens mij recht op heb.
Nog geen half koekje van eigen deeg. En zelfs dat niet waardevast.
Als wij jouw geld op de aandelenmarkt verspillen, zo schrijft de directie, dan ben jij de klos en krijgen wij een gouden handdruk waar zelfs Kabouter Bos (pvda) rood van zal aanlopen.

Met tranen in mijn ogen heb ik naar deze foto gekeken; dierbare herinnering aan de tijd, dat ik 3 extra gasten de gouden groente kon voorschotelen.
Het zullen voortaan doperwten worden. En als het moet, gaan we allemaal op een houtje bijten; net als die kleine. 't Gaat uiteindelijk om de gezelligheid; het familie-gevoel.
Desnoods met een knorrende maag.

Geen opmerkingen: